Rastafari 1930\'larda Jamaika\'da yoksul ve sosyal olarak yoksun Afro-Jamaikalı topluluklar arasında köklendi. Afrika merkezli ideolojisi büyük ölçüde Jamaika\'nın egemen olan İngiliz sömürge kültürüne karşı bir tepki idi. Etiyopyacılık ve Marcus Garvey gibi siyah milliyetçi figürler tarafından desteklenen Back to Africa hareketi tarafından etkilenmiştir. Hareket, Hıristiyan din adamlarının çoğundan sonra, özellikle Leonard Howell, 1930\'da Etiyopya İmparatoru olarak Haile Selassie\'nin taçlandırılmasının İncille kehanetini gerçekleştirdiğini ilan etti. 1950\'li yıllara gelindiğinde, Rastafari\'nin karşı-kültürel duruşu, kol hareketiyle şiddetli çatışmalar da dahil olmak üzere hareketi daha geniş Jamaika toplumuyla çatışmaya sokmuştur. 1960\'larda ve 1970\'lerde Jamaika\'da saygınlık kazanmış ve Bob Marley gibi Rasta\'dan ilham alan reggae müzisyenlerin popülerliği sayesinde yurtdışında daha fazla görünürlük kazanmıştır. Haast Selassie ve Marley\'in ölümünden sonra 1980\'lerde Rastafari için coşku azaldı.

Rasta hareketi büyük oranda hücresel olarak düzenleniyor. Her biri Rasta inancının farklı yorumlarını sunan Nyahbinghi, Bobo Ashanti, Etiyopyalı Zion Koptik Kilisesi ve İsrail\'in On İki Kabilesi olan \"Rastafari Konakları\" ya da birçok mezhep vardır. Dünyada yaklaşık 700.000 ila 1 milyon Rastas var; Dünyanın en büyük nüfus merkezlerinin çoğunda topluluklar bulunmasına rağmen, en büyük nüfus Jamaika'dadır.

Tanım ve Görüşler

Din bilimcileri, Rastafari\'yi yeni bir dini hareket olarak ya da yeni bir sosyal hareket olarak kategorize ettiler. Din bilimcisi Leonard E. Barrett ona bir mezhep, sosyolog Ernest Cashmore da bir kült olarak değinilmişken, Din Bilginleri Ennis B. Edmonds en iyi bir canlanma hareketi olarak anlaşılabileceğini savunmuştur.  Rastafari, Afrika\'ya kimlik kaynağı olarak odaklanmasına rağmen din bilimcisi Maboula Soumahoro, bunun \"otantik\" bir Afrika dini olmadığını, ancak Amerika\'da var olan eşsiz sosyal çevrenin bir ürünü olan creolization\'ın bir örneği olduğunu belirtti. Edmonds, Rastafari\'nin sahip olduğu ille de değil, dünya çapındaki yayılımı nedeniyle bir dünya dini olarak \"ortaya çıkıyor\" dedi. Bununla birlikte, bir çok Rastas kendisini bir din olarak görmüyor; bunun yerine bunun bir \"yaşam biçimi\" olarak değiniyor.

\"Rastafari\" terimi, Haile Selassie\'nin pre-regnal unvanından türemiştir; \"Raf\" terimi bir dük veya prens anlamına gelirken, \"Tafari Makonen\" onun adıydı. İlk Rastas\'ın neden bu tür Haile Selassie\'nin adını dinlerinin adının temelleri olarak kabul ettiği bilinmiyor. Birçok yorumcu-bazı akademik kaynaklar da dahil - hareketi \"Rastafarianizm\" olarak nitelendiriyor. Bu terim bazı uygulayıcılar tarafından da kullanılmıştır. Bununla birlikte, \"Rastafarianism\", (\"Babil\" kültürünün tipik bir parçası olarak gördükleri) \"isms\" veya \"ians\" ı eleştiren Rastafari\'nin çoğu tarafından \"saldırı\" veya \"ian\" olarak adlandırılmaktan hoşlanmıyorlar. \" Cashmore akademisyenleri, \"duyarsız\" olarak nitelendirdiği bu terimi kullanmamaya çağırdı.