Arazbar-Buselik, Türk mûsikisinde birleşik bir makam.
III. Selim tarafından terkip edilmiştir. Dizisi, arazbar makamı seyrine buselik dörtlü veya beşlisinin eklenmesinden meydana gelir. Nota yazımında donanımına, karar kalıbı olan buseliğin gereği olarak hiçbir arıza konmamalıdır. Makamın güçlüleri gerdaniye, dik hisar ve çargâh perdeleri, durağı dügâh perdesidir. Çoğunlukla dik hisarda segah makamı, çargâhta nikriz makamı çeşnisiyle karar verilir. Seyri inicidir.
Arazbar-buselik makamına örnek olarak Zeki Mehmed Ağa’nın ağır düyek usülündeki peşrevi, Suyolcuzâde Salih Efendi’nin ağır çenber usülündeki “Zahmdâr-ı hayretim, dağımla yârem bağlarım” mısraı ile başlayan bestesi ile Hacı Sâdullah Ağa’nın;
“Al gönlümü âyîne-i ma’nâdır bu” mısraı ile başlayan yürük semaisi gösterilebilir.
Diyanet İslam Ansiklopedisi