Johannes Brahms Kimdir, Kısaca Hayatı, Eserleri, Hakkında Bilgi

Johannes Brahms ((7 Mayıs 1833, Hamburg – 3 Nisan 1897, Viyana). Etkileyici bir lirizmi olan yapıtlarıyla tanınan Romantik dönem Alman bestecisi.

17 Mayıs 1833 de Hamburg’da doğdu. Babasından ve Eduard Marxsen’den müzik dersleri aldı. 1853’te Schumannla tanıştı. Schumann’ın onu müzik dünyasına tanıtan yazısı geniş yankılar uyandırdı. 1863’te Viyanaya yerleşti ve başarılı bir topluluk olan Viyana Şan Akademisi’nin yöneticiliğine getirildi. 1872’de Viyana Müzik Dostları Derneği’nin birinci şefliğine atandı. 1868’de en tanınmış yapıtı Bir Alman Requlem’ini besteledi. 1869’da Çingene ezgilerinden iki piyano için düzenlediği Macar Dansları’nı yayımladı. Dünyanın her yerinde çalınan bu yapıtı Aşk Şarkıları izledi. Sonraki yıllarında da çok sayıda senfoni, konçerto, koral kompozisyonlar, oda müziği ve piyano parçaları besteledi.

Yapıtları

Orkestra yapıtları

  • Piyano Konçertosu Nr. 1 re minör op. 15 (1859)
  • Serenad Nr. 1 re majör op. 11 (1860)
  • Serenad Nr. 2 La Majör op. 16 (1860)
  • Haydn`ın bir konusu üzerine çeşitlemeler op. 56a (1874)
  • 21 Macar Dansları (Piyano için, iki- ve dört el için, Nr. 1, 3 ve 10, 1874 ve 1876 Brahms tarafından orkestraya uyarlandı)
  • Senfoni Nr. 1 do minör op. 68 (1876)
  • Senfoni Nr. 2 re majör op. 73 (1877)
  • Keman konçertosu re majör op. 77 (1879)
  • Akademik Kutlama Üvertürü do minör op. 80 (1880)
  • Trajik Uvertür re minör op. 81 (1880)
  • Piyano Konçertosu Nr. 2 si bemol majör op. 83 (1882)
  • Senfoni Nr. 3 fa majör op. 90 (1884)
  • Senfoni Nr. 4 mi minör op. 98 (1886)
  • İkili konçerto keman ve viyolonsel için la minör op. 102 (1888)

Piyano müziği

İki el için

  • Sonat Nr. 1 do majör op. 1 (1853)
  • Sonat Nr. 2 fa diyez minör op. 2 (1854)
  • Scherzo mi bemol minör op. 4 (1854)
  • Sonat Nr. 3 fa minör op. 5 (1854)
  • Schumann’ in Bir Konusu Üzerine Çeşitlemeler op. 9 (1854)
  • Gavotte WoO posth. 3 (1854-55)
  • 2 Gigue WoO posth. 4 (1855)
  • 2 Saraband WoO posth. 5 (1854-55)
  • Dört Balad op. 10 (1856)
  • Bir Konu Üzerine Çeşitlemeler op. 21/1 (1861)
  • Bir Macar Türküsü Üzerine Çeşitlemeler op. 21/2 (1861)
  • Händel’ in Bir Konusu Üzerine Çeşitlemeler op. 24 (1862)
  • Paganini’ nin Bir Konusu Üzerine Çeşitlemeler (İki sıra) op. 35 (1866)
  • 16 Vals (genişletilmiş metni de var) op. 39 (1865)
  • 10 Macar Dansları WoO 1 (1872 Dört El için olan Uyarlaması 1869, altta)
  • Sekiz Piyano Parçası op. 76 (1879)
  • İki Rapsodi op. 79 (1880)
  • Yedi Fantezi op. 116 (1892)
  • Üç Intermezzo op. 117 (1892)
  • Altı Piyano Parçası op. 118 (1893)
  • Dört Piyano Parcası op. 119 (1893)
  • Ossip Gabrilowitsch Intermezzo`yu çalıyor Nr. 3 C-Dur op. 119 Welte-Mignon için 4. Temmuz 1905`te. * 1602 kB ?/i
  • 51 Piyano Alıştırması (1893)

Dört el için

  • Souvenir de la Russie, WoO
  • 21 Macar Dansları (1869 ve 1880)
  • Schumann`in bir konusu üzerine çeşitlemeler mi bemol majör, op. 23 (1863)
  • 16 Vals, op. 39
  • 18 Aşk Türküsü (Vals), op. 52 a
  • 15 Yeni Aşk Türküsü (Vals), op. 65 a

İki piyano için

  • Sonat fa minör, op. 34 (Fa minör Piyanolu Beşil`inden, op. 34)
  • Joseph Haydn`in bir konusu üzerine op. 56b (op. 56a Orkestra için uyarlama)

Oda müziği, piyanolu

  • Piyanolu Üçül la major (1853 sıraları)
  • Piyanolu Üçül Nr. 1 si majör op. 8 (1854, yeni uyarlama 1891)
  • Piyanolu Beşil Nr. 1 si minör op. 25 (1863)
  • Piyanolu Beşil Nr. 2 şa majör op. 26 (1863)
  • Piyanolu Beşil fa minör op. 34 (1865)
  • Sonat, Piyano ve viyolonsel için Nr. 1 mi minör op. 38 (1865)
  • Üçül, Korno keman ve Piyano için mi bemol majör op. 40 (1865)
  • Piyanolu Beşil Nr. 3 do minör op. 60 (1875)
  • Sonat, Piyano ve keman için Nr. 1 sol minör op. 78 (1880)
  • Piyanolu Üçül Nr. 2 do majör op. 87 (1880)
  • Sonat, Piyano ve Viyolonsel için Nr. 2 fa majör op. 99 (1886)
  • Sonat, Piyano ve keman için Nr. 2 la majör op. 100 (1886)
  • Piyanolu üçül Nr. 3 do minör op. 101 (1887)
  • Sonat, piyano ve keman için Nr. 3 re minör op. 108 (1889)
  • Klarinetli Üçül la minör op. 114 (1891)
  • 2 Sonat, Klarinet ve Piyano için fa minör, mi bemol minör op. 120 (1894)
  • Scherzo do minör, keman ve piyano için WoO 2

Oda müziği, piyanosuz

  • Yaylı Altıl Nr. 1 si bemol majör op. 18 (1862)
  • Yaylı Altıl Nr. 2 Sol majör op. 36 (1866)
  • Yaylı Dördül Nr. 1 do minör op. 51/1 (1873)
  • Yaylı Dördül Nr. 2 la minör op. 51/2 (1873)
  • Yaylı Dördül Nr. 3 si bemol majör op. 67 (1876)
  • Yaylı Dördül Nr. 1 fa majör op. 88 (1882)
  • Yaylı Dördül Nr. 2 sol majör op. 111 (1891)
  • Klarinetli Beşil si minör op. 115 (1891)

Org yapıtları

  • Fug la bemol minör WoO 8
  • Prelüd ve Füg la minör WoO 9
  • Prelüd ve Füg sol minör WoO 10
  • Koral Dinleti ve Füg „O Traurigkeit, o Herzeleid“ üzerine WoO 7
  • 11 Koral Dinleti op. posth. 122

Koro yapıtları

  • Missa Canonica op. posth. (1856-, Fragment) Daha sonra bir kısmı Motet op. 74.1′ de kullanıldı
  • Ave Maria op. 12 (1860)
  • Cenaze Türküsü op. 13 Koro ve Üflemeliler (1860) Org uyarlaması K.M.Komma tarafından
  • 2 Motet op. 29 (1857-1860): “Schaffe in mir Gott ein rein Herz” op. 29,2 (Psalm 51,12-14)
  • Dinsel Türkü op. 30
  • 12 Türkü ve Romans, Kadınlar korosu için op. 44
  • Ein deutsches Requiem op. 45 (1866/67 ve 68 (Satz 5))
  • Rinaldo op. 50 (1869)
  • Aşk Türküleri – Valsler op. 52 (1868) ve Yeni Aik Türküleri op. 65 (1874)
  • Rapsodi, Alto, Erkekler Korosu ve Orkestra için Goethe’nin “Harzreise im Winter”inden bir kısım üzerine op. 53 (1869)
  • Kader Türküsü op. 54 (1871)
  • Triumphlied op. 55 (1871)
  • 2 Motet op. 74 (1878): “Warum ist das Licht gegeben dem Mühseligen” op. 74,1 und “O Heiland, reiß die Himmel auf”
  • Nänie op. 82 (1881)
  • Gesang der Parzen op. 89 (1882)
  • Çingene Türküleri op. 103 ve 112, 4 Ses ve Piyano için
  • Fest- und Gedenksprüche a cappella op. 109 (1888)
  • 3 Motet op. 110 (1889)
  • Annähernd 330 Ses için Türküler
  • 4 Gerçek Türkü op.121 (1896)
  • Vineta op. 42 Nr. 2 (1860) Wilhelm Müller’in bir şiiri üzerine

 

Daha yeni Daha eski