Render veya görüntü sentezi, bilgisayar programları vasıtasıyla bir 2D veya 3D modelden (veya toplu olarak bir sahne dosyası olarak adlandırılabilecek modellerden) fotorealist veya fotorealist olmayan bir görüntü üretme otomatik bir süreçtir. Ayrıca, böyle bir modelin görüntülenmesinin sonuçları bir render olarak adlandırılabilir. Bir sahne dosyası, kesin olarak tanımlanmış bir dil veya veri yapısında nesneleri içerir; sanal sahnenin bir açıklaması olarak geometri, bakış açısı, doku, aydınlatma ve gölgeleme bilgilerini içerecektir. Sahne dosyasında bulunan verileri dijital bir görüntü veya raster grafik görüntü dosyasına işlenir ve çıktı oluşturma Programı geçirilir. “Render” terimi, bir sahnenin bir “sanatçının render” ile benzer şekilde olabilir.
İşleme yöntemlerinin Teknik Ayrıntıları değişse de, bir sahne dosyasında saklanan bir 3D gösterimden bir 2D görüntü üretmenin üstesinden gelmenin genel zorlukları, GPU gibi bir işleme aygıtı boyunca grafik boru hattı olarak özetlenmiştir. Bir GPU, karmaşık işleme hesaplamaları gerçekleştirmede bir CPU’ya yardımcı olabilecek amaca yönelik bir cihazdır. Bir sahne, sanal aydınlatma altında nispeten gerçekçi ve öngörülebilir görünüyorsa, render yazılımı render denklemini çözmelidir. Rendering denklemi tüm aydınlatma olaylarını hesaba katmaz, ancak bilgisayar tarafından oluşturulan görüntüler için genel bir aydınlatma modelidir. ‘Rendering’ da son video çıkışı üretmek için bir video düzenleme programında etkileri hesaplama sürecini tanımlamak için kullanılır.
Rendering, 3D bilgisayar grafiklerinin ana alt konularından biridir ve pratikte her zaman diğerlerine bağlıdır. Grafik boru hattında, modellere ve animasyona son görünüm veren son önemli adımdır. 1970’lerden bu yana bilgisayar grafik artan gelişmişliği ile, daha belirgin bir konu haline gelmiştir.
Render özellikleri ve Teknikleri farklı bir denge istihdam mimari, video oyunları, simülatörleri, film veya TV görsel efektler ve tasarım görselleştirme, her kullanır vardır. Bir ürün olarak, çok çeşitli render makineleri mevcuttur. Bazıları daha büyük modelleme ve animasyon paketlerine entegre edilmiştir, bazıları tek başına, bazıları ücretsiz açık kaynaklı projelerdir. İç kısımda, bir işleyici, ışık fiziği, görsel algı, matematik ve yazılım geliştirme ile ilgili disiplinlerin seçici bir karışımına dayanan özenle tasarlanmış bir programdır.